
SW-4 Solo RUAS - największy bezzałogowy śmigłowiec w Europie
SW-4 Solo RUAS został zaprojektowany do realizacji lotów bezzałogowych i załogowych, zapewniając użytkownikom maksymalną elastyczność operacyjną. Konwersja z konfiguracji bezzałogowej do opcjonalnie pilotowanej trwa krócej niż godzinę.
Brak pilota na pokładzie zmniejsza ryzyko prowadzenia misji, a rozmiar i udźwig śmigłowca są znacząco większe w porównaniu z małymi i lekkimi dronami - SW-4 Solo RUAS może latać dalej i wyżej, w trudniejszych warunkach i przenosić znacznie większe ładunki. Śmigłowiec z powodzeniem nadaje się do prowadzenia misji z zakresu nadzoru, obserwacji i interwencji, jak również zadań wywiadowczych czy przewozu ładunków.

SW-4 Solo może wykonywać misje z wykorzystaniem autopilota od początku do końca na podstawie wprowadzonego planu lotu. Może także w każdym momencie zostać „przejęty” przez pilota, zarządzającego misją z naziemnego centrum sterowania.
Dedykowane systemy transmisji danych umożliwiają przesyłanie w czasie rzeczywistym wideo z kamer pokładowych, jak i wszelkich innych informacji przekazywanych przez systemy śmigłowca. SW-4 Solo jest wyposażony w system alarmowy, który natychmiast zawraca go do bazy w momencie zerwania połączenia.
Wielka Brytania i Włochy wykazały wstępne zainteresowanie SW-4 Solo. Śmigłowiec doskonale spisał się też podczas międzynarodowych ćwiczeń „Italian Blade” przeprowadzonych przez Europejską Agencję Obrony w lipcu 2015r., demonstrując w realistycznym, ale kontrolowanym środowisku operacyjnym, znakomite zdolności w zakresie realizacji misji ISTAR (Intelligence, surveillance, target acquisition, and reconnaissance - wywiad, nadzór, kierowanie ogniem, namierzanie celu oraz rozpoznanie). Te ćwiczenia potwierdziły też możliwość współpracy platform załogowych i bezzałogowych oraz zdolność przesyłania danych w czasie rzeczywistym (np. dane o pozycji celu, zdjęcia, filmy). SW-4 Solo i śmigłowce włoskiej armii (AW129D, UH-90 i CH-47C) operowały jako Taktyczne Węzły Komunikacyjne wymieniające cyfrowe informacje w celu wsparcia operacji Close Air Support (CAS) i Close Combat Attack (CCA).
Dane techniczne
Podstawowe osiągi
Maksymalna masa startowa 1800 kg
Maksymalna długotrwałość lotu 6 h
Maksymalny zasięg 940 km
Maksymalny ładunek użyteczny 470 kg
Główne wymiary
Średnica wirnika nośnego 9000 mm
Długość 9068 mm
Wysokość 3139 mm
Szerokość 2280 mm